حسینی نیا در نخستین نشست خبری: سازمان آموزش فنی و حرفه ای، کانون فعالیت های مهارتی ارزش آفرین در کشور است

حسینی نیا در نخستین نشست خبری: سازمان آموزش فنی و حرفه ای، کانون فعالیت های مهارتی ارزش آفرین در کشور است
حسینی نیا در نخستین نشست خبری: سازمان آموزش فنی و حرفه ای، کانون فعالیت های مهارتی ارزش آفرین در کشور است

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در نخستین نشست خبری با رسانه ها گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای را به عنوان یک حلقه از زنجیره ایجاد ارزش در کشور، باید نقطه کانونی فعالیت های  مهارتی ارزش آفرین بدانیم. 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نخستین نشست خبری غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دوشنبه 26 مهر سال جاری، با موضوع تبیین برنامه های محوری، طرح های جدید و نوزدهمین مسابقات ملی مهارت درمحل این سازمان برگزار شد.

حسینی نیا در ابتدای نشست مذکور گفت: در حال حاضر که کشور در نقطه عطفی در فرآیند توسعه و ایجاد اشتغال به سر می برد، اصحاب رسانه های ارتباط جمعی نقش مهمی به عنوان شرکای اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در تحقق اهداف سازمان در مسیر توسعه و پیشرفت می توانند ایفا کنند.

وی افزود: نگاه رئیس محترم جمهور و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای نگاه بلند مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نیاز کشور به پنجه های کارآمد، نوید بخش فضایی است که در آن می توانیم آموزش های فنی و حرفه ای و سازمان را به جایگاه رفیع خود نزدیک سازیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان مسئول اصلی پرورش پنجه های کارآمد در توسعه کشور نقش مهمی را برعهده دارد.

حسینی نیا تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای را به عنوان یک حلقه از زنجیره ایجاد ارزش در کشور باید به عنوان نقطه کانونی فعالیت های ارزش آفرین بدانیم. 

وی با اشاره به تغییرات پر سرعت تکنولوژی افزود: طبق برآورد سازمان جهانی کار در سال 2030 یک میلیارد شاغل در جهان نیاز به آموزش مجدد و به روزکردن مهارت هایشان دارند که در کشور ما هم این نسبت 10 میلیون شاغل را شامل خواهد شد.

حسینی نیا تأکید کرد: اعتقاد داریم که کشور را باید برای تحولات آینده با ارائه راهکارهای حل مسائل پیش رو و آینده نگری آماده سازیم و در این راستا برنامه ها و طرح های تحولی و نوینی را ارائه می کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از جمله 640 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و حدود 12 هزار آموزشگاه آزاد،6500 استاندارد آموزشی گفت: در راستای گسترش چتر مهارت در کشور، توسعه و توانمندسازی بخش خصوصی را با واگذاری آموزش ها و توسعه تنوع رشته های آموزشی توسط آموزشگاه های آزاد در برنامه داریم.

 حسینی نیا تصریح کرد: در راستای اصل (۲۸) قانون اساسی و فراهم سازی امکان اشتغال با شرایط مساوی، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای رقابتی، تمامی درخواست‌های مجوز تاسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد را منوط به احراز شرایط متقاضیان، در سه روز و به طور اتوماتیک در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: در راستای توسعه مهارت آموزی و تسهیل در صدور مجوزها، ظرف مدت کوتاهی از ابلاغ صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد در ۳روز، تا کنون 100 مجوز الکترونیکی در کشور صادر شده است.

این خبر تکمیل می شود....

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)